tisdag 1 november 2011



Sitter här i skummet och funderar. Över ett glas vin faktiskt.
Funderar på åren som gått. Över åren som tjugi.
Tio år av kringelikrok.
Livet har tagit många svängar, till höger och till vänster. upp och ner.
Gråt och skratt. Glädje och sorg.
Och nu står jag här. Med villa, barn och volvo.
På ett sätt känns det skönt.
På ett annat lite vemodigt.
Inte på något sätt känner jag ånger för det jag gjort.
Kanske om möjligt för det jag inte gjorde.
Det är dock tack vare dessa kringelikrokar som jag hittade hit.
 Till den plats där jag idag står.
Och inget kan jag väl hellre önska.

30-årskrisen hoppas jag uteblir. Istället känner jag insikt.
Om ett lugn och en inre mognad.
Kanske har det att göra med Malte.
Kanske  inte. För om något tror jag och det är att jag lärt mig något på vägen.
Förhoppningsvis är det så.

Inga kommentarer: