söndag 23 oktober 2011

Önska kan man alltid göra och kanske något man borde passa på att göra när 30-årsdagen stundar och familjen runtomkring mig frågar.

Vad ska jag säga? Kanske som mamma - Snälla barn!
Men när man ändå får chansen..
Här kommer då några saker som ligger mycket bra till på Min önskelista.

Allt som kan sprida ljus och mys i mitt hus ligger nära till hands och är något man enligt mig, aldrig kan få nog av. Ljusstakarna från Ferm Living i färgerna vitt, creme, mint, ljus-och mörkblå är därför ett hett inslag på min önskelista. Det är även lampan från från danska House Doctor. Ser ut som fint vikt papper, men är gjord utav porslin.
Smycen är något som jag tycker om. Jag använder det däremot väldigt sparsmakat, men det är ett smycke som jag alltid bär med mig och det är mitt armband från Thomas Sabo. En fin liten berlock till i mitt älskade armband vore därför ett roligt inslag.
Att duka är kul och jag gör det gärna med fint porslin. Dessvärre är mina vinglas än så länge inhandlade på Ikea. Inget fel med det, men visst vore det roligt att kunna duka med lite finare glas från Ittala.
Glas som är formsäkra och tidlösa och som jag troligen inte kommer att trötna på i första laget.
Sist men inte minst skulle kudden Splash från Fine little gallery utgöra en fin färgklick hemma, i vårt annars färgsnåla hem..Gash vad mycket fint jag kom på nu då.

Drömmer man ännu mer kanske man skulle kunna dra till med
En totalrenovering av huset. Eller åtminståndfe hjälp att få "alla" våra projekt att ro i land..
Är det Arga snickaren då eller, Bygglov?





1 kommentar:

Omentjej sa...

Vilka fina saker du hittat! Lampan var jätteläcker!